2016. november 27., vasárnap

Lebegés

Hétfőn délelött jött a hír feküdhetek be a klinkára műtétre. Kedden reggel 8 órára kellett bejöjjek. A szokásos felvételi procedura után felérve az osztályra már vártak a hírem ismét megelőzött.
Két ágyas kortermet kaptam az első éjszakát egyedül töltöttem benne. Aminek örültem tudtam, hogy az elkövetkező hetekben biztos nem lesznek egész estét végig alvós éjszakáim.
A kortermekben külön wc tusoló van.
Én fürdőkád párti vagyok de mivel a protézis törès óta csak mosakodtam (illetve egyszer az egyik barátoméknál tudtam kádban fürdeni mert nekik van egy kádba beemelő rendszerük súlyossan sérült gyermekük miatt).
Most nagyon megörültem a tusolónak 15 percet tudtam alatta állni bár még maradtam volna de a lábam nem bírta.
Az Anesztes Doktornő nagyon kedves volt. Elmondta,hogy elèg hosszú műtét lesz ezért elaltat és nem a spinális érzéstelenítés lesz mint mikor berakták a protézist.
Ő is megkèrdezte , hogyan tört el. 
Azt veszem észre nem mernek orvoskènt véleményt nyílvánítani erről.Magán emberként sok orvos tanácsolta, hogy pereljem be a protézis gyártóját mivel 10-15 évet kellene bírnia.Meghát ugy elég érdekes, hogy a csont nem tört el szár pedig csonton belől igen.

A törött protézis szár.

A műtét reggelén meglepően nyugodtan ébredtem. Megérkezett a szobatársam. 22 éves Srác Aradról. 
Magyarul nem tud angolul keveset. Focista térd műtétje lesz. Érkezése után nem sokkal már vitték is a műtőbe.
Az én műtétem dél körül lesz elkezdetem olvasni, hogy lekössem magam és eltereljem az éhségről a gondolataimat.

Megérkeztek a nővérek a műtős fiúval na indulunk.
Ahogy toltak a folyóson a plafont bámultam. Probáltam csoda szép dolgokra gondolni.  A barátaimmal töltött hasznos tartalmas idök jutottak eszembe.  A műtő az első emeleten van . Leértünk vártunk kint a bejárat előtt.  Ketten vártunk a bebocsájtásra egy hölggyel. 2 embert hoztak ki. Tényleg futó szallag nagyon megfeszített munka tempóban dolgoznak ezek az emberek. Betoltak a folyósóra .
A műtős fiú megdicsérte a tetkóimat. Mellém tolta a műtős ágyat amire èn átmásztam mondtam nekik feleslegessen ne emeljen át átmászok én most elég lesz majd műtét után emelgetnie.
Toltak a műtőblokk folyósóján akkor már kezdtem kicsit izgatott lenni. nem attól fèltem , hogy nem kelek fel műtét után többet hanem, hogy nem tudják megcsinálni. 13 as műtő. nagyon modern. Szemben üveglap mögött két hatalmas lcd tv kirakva. A rtgképek voltak behívva rajtuk. Bal oldalt a falon faldekor matrica gyönyörű virágokkal.
A műtőben már szaporán készült elő a műtő személyzete. Csak a szemük látszott. 
Szép napot mielött elalszom szeretném megköszönni a munkájukat amivel hozzájárulnak a gyógyulásomhoz. Nem fogok önökre emlékezni , nem fogom önöket megismerni valószínű .
Nagyon szívesen jött a válasz  mellé egy váll simogatás.
Még elő készültek a tetoválásaim lettek a témák egy ember kivételével tetszett neki.  A Műtősnő nem tetszését fejezte ki kicsit bántóan , hogy ugye nincs hepatitis betegsége?
Nincs egyébként meg a vettek vért abból gondolom megnézték van e fertöző betegségem???
Megérkezett az anesztes doktornő. Idős néni a nővérek mondták, hogy 40 éve altatóorvos. Már nyugdíjjas de Professzorúr aki műtött Őt kéri meg ha nagy műtétről van szó.
Atikám akkor alszunk egy jót .
Branülbe megérkezett a szer. Az utolsó mondatom ez volt huu ez nagyon jó. 
Kellemes érzés járta át a testemet súlytalannak éreztem magam lebegtem...
A következő kép már mikor raknak át az ágyamba hatlamas fájdalom nyilalt bele a lábamba ahogyan megemeltek . Megint kép vesztés.
Folyósó Anyukám és Barátom Tamás ülnek a székben. 
Betolnak a korterembe . Pár mondatot váltottam velük de újból kèpszakadás.
Este hatalmas fájdalomra ébredtem . Hányigerrel párosulva. A szobatársam Apukája rohant oda segitett megemelni a fejem a nővér fogta a vese tálat le hánytam a kezèt. Szörnyem resteltem magam annyit mondott semmi baj Attila.
Vissza aludtam de nem volt igazi alvás . Szörnyen fájt és lüktetett.
Reggeli vizitkor láttam a lábam elöször. Iszonyat feszes tonusos izmok. Mint mikor a testèpítők pózolnak a színpadon de ez órákon keresztül folyamatosan. Pluszban időközönként erős izom görcsök.
A fájdalom csillapitok amiket vénássan kaptam a legerősebbek voltak mégis csak rövid ideig voltak hatásosak.
A műtèt 4.5 órás volt. Ablakot kellett vágniuk a combcsontra, hogy beletört darabot kitudják venni.
A Professzor úr elmondta, hogy volt 20 perc amikor úgy volt, hogy nem tudják megcsinálni és katasztrófa is bekövetkezhet. A csontfejlődés miatt nagyon vékony a csontüreg féltek, hogy miközben rakják be a méghosszabb protèzisszárat a szètvágott combcsontba végig törik.
A vizit után nem sokkal meglátogatott az Altatóorvos is.
Atikám kemèny menet volt drágám 3 egység vért kapott. 20 percig imádkoztunk, hogy ne legyen baj. De túl vagyunk rajta.

6 hónapig nem terhelhetem 3 hónap mulva megnèzzük mennyire forr össze a csont.


Ez a mostani állapot. A drótozás alatt látszik , hogy meddig lett a csont elvágva.
Elkezdtük mozgatni is géppel ami fájdalmas de jó érzès is le kell nyújtani az izmokat. Kapok rá izomlazítót is. Tegnap már kitudtam menni wc-re is ami nagy fèlelmem volt . Férfikènt ágytálba wczni....
Amint lesz erőm újból bejelentkezem.
Sétáljatok még ha hideg is van .
Vasárnap van szauna nap ilyenkor mindig szaunázni vagyok. Becsukom a szemem érzem a szauna illatát ......






Nincsenek megjegyzések: